سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهدای لسان الارض
قالب وبلاگ
دستگاه قضایی چرا کلاه خود را قاضی نمی کند؟!
نظام جمهوری اسلامی بر سه پایه قوه مقننه وقوه مجریه وقوه قضائیه و بر اساس اصل تفکیک قوا استوار است. بدیهی است اگریکی از این سه قوه همرتبه وهمپایه دیگر عمل نکند تعادل نظام به هم می خورد.
عملکرد دستگاه اجرایی نظام(دولت)توسط نظارت قوه مقننه و احکام قوه قضائیه به شدت تحت کنترل است. قوه مقننه نیز خارج از چهارچوب قانون اساسی وشرع نمی تواند قانونی را به تصویب رساند و هر قانونی کوچکترین تناقضی با قانون وشرع داشته باشد درفیلتر شورای نگهبان اجازه عبور نمی یابد.
هرچند در قوه قضائیه نیز نظارت هایی وجود دارد اما به نظر می رسد بیشترین چالش نظام جمهوری اسلامی در اجرای احکام اسلام در دستگاه قضایی است.
مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود در جمع مسؤولان قضایی کشور به این نکته اشاره فرمودند که معمولاً یکی از طرفین پرونده های قضایی علی القاعده از اعلام نظر و قضاوت قضات ناراضی است. ومهم اجرای عدالت وحکم اسلام است.
متأسفانه در سالهای اخیر این نکته بیشتر به نظر می رسد که هر دو طرف پرونده های قضایی از عملکرد دستگاه قضایی ناراضی اند و به نحوی هم متهم وهم شاکی به عملکرد این دستگاه معترضند.
در جریانات اغتشاشات روز عاشورا نتیجه سهل انگاری دستگاه قضا در برخورد با آشوب طلبان به نمایش گذاشته شد. با این حال حضورگسترده و میلیونی مردم در سراسر کشور هشتم ونهم دی ماه زمینه را برای برخورد قاطع و قانونی با اغتشاشگران و سران فتنه فراهم نمود و یکی ازخواسته های مردم پس ازمحکوم نمودن حرکت وقیحانه فتنه ی سبز برخورد انقلابی و قاطعانه با سران فتنه و عوامل آشوبگر بود.
دستگاه قضایی کشور هم تحت تأثیر فضای عمومی اعتراض مردم قول داد به پرونده فتنه انگیزان و آشوبگران با فوریت و اولویت رسیدگی کند.و هر روز از رسانه ها اعلام می شد که به محض تکمیل پرونده ها توسط دستگاههای اطلاعات و انتظامی مسئله با سرعت و دقت پی گیری می شود.
متأسفانه پس از اعلام وصول پرونده های تکمیلی صرفاً یک جلسه دادگاه به طور علنی و با امّا و اگرها و شرایط ویژه و در حد پنج متهم تشکیل گردید و به پرونده فقط دو نفر آن هم نیمه تمام رسیدگی شد. بدون اینکه نامی از آشوبگران منافق برده شود!!!!
مماشات با سران فتنه وآشوبگران به حدی است که متهمان پرونده فتنه انگیزان جرأت پیدا می کنند علیه مدیر مسؤول کیهان و ایران و وطن اعلام شکایت کنند و مسخره تر از همه اینکه علی رغم شکایات میلیونی و طومارهای فراوان به دستگاه قضایی علیه سران فتنه موسوی- کردی و خاتمی و.... این افراد برای برای یک بار هم به دادگاه فراخوانده نمی شوند.اما شکایت این خائنان برملت مورد توجه قرارمی گیرد و مدیر مسؤول کیهان و ایران و وطن به دادگاه فراخوانده می شوند تا آنجا که نماینده مردم تهران در مجلس حجه السلام رسایی درمجلس به این عملکرد دستگاه قضایی اعتراض می کند.که چگونه است شکایت بیش از130نماینده مجلس از سران فتنه با بی توجهی دستگاه  قضایی مواجه می شود ولی شکایت نیم بند حضرات فتنه جو مورد توجه قرار می گیرد؟!
حضرت آیه ا...صادق آملی لاریجانی در سخنان خود سخن از بصیرت و ضرورت  بصیرت در فتنه اخیر می رانند درحالی که دستگاه تحت نظرخود هیچ حرکت بصیرت گونه از خود نشان نداده است. این روزها در میان سخنان مردم به خوبی شنیده می شود که ای کاش یک احمدی نژادی هم در دستگاه قضایی کشور پیدامی شد که عدالت را محور کار خود قرار دهد و شجاعانه و بدون واهمه از مافیای قدرت پا به عرضه قضاوت بگذارد.
ظاهراً دستگاه قضایه به عاشورا که نرسیده است هیچ حتی درحد توابین هم قصد برخورد با آشوبگران و فتنه جویان را ندارد. در حالی که مردم انقلابی ایران در انتظار حرکتی مختار گونه در برخورد با عوامل آشوب و فتنه اند.
اینکه در آستانه اربعین حسینی و یوم ا... 22 بهمن و ایام دهه فجر انتظار می رود برخوردی قاطع و احکامی مستند وشفاف علیه آشوبگران به اجرا درآید تا هوس آشوب مجدد در22بهمن در سر دشمنان پخته نگردد.دستگاه قضایی اکنون باید کلاه خود را نسبت به عملکرد خویش قاضی کنند. بدیهی است در ماجرای این فتنه مردم دیگر منتظر سیاست های مسامحه کارانه نخواهند نشست و بنا نیست که علی زمان به مالک اشتر فرمان برگشت ازصفین را صادر کند زیرا بصیرت امروز ملت ایران هرگز با لشکریان آن روزحضرت قابل مقایسه نیست.
مردم آماده اند تا شتر فتنه ناکثین را پی کنند و این بار حتی یک نفر از نهروانیان را زنده نگذارند. وقطعاً عمود خیمه معاویه نیز کشیده خواهد شد. زیرا هزاران مالک اشتر در یک قدمی خیمه قاسطین صف آرایی نموده اند.
بنابراین به مسؤولان قضایی کشور توصیه می شود همگام وهمراه با سیل خروشان امت انقلابی درکویر کردن چشمان فتنه گران بکوشند. زیرا این سیل و خروش هیچ مانعی را بر سر راه خویش برنمی تابد.
و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه.
[ سه شنبه 88/11/6 ] [ 11:58 صبح ] [ الله اکبر خامنه ای رهبر ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 72127