سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهدای لسان الارض
قالب وبلاگ



مدتی است که سوزن سایت الف گیر کرده روی حجاب! و البته بهتر است در جمله ی اخیر جای حجاب را با بی حجابی عوض کنیم. از این دست می توان دو مقاله ی اخیر منتشر شده در این سایت را نام برد که اتفاقا نویسنده ی آن از تحصیل کرده های این مرز و بوم است.

اینکه در پشت پرده ی الحاح و اصرار " الف " بر لغو قانون حجاب و به عبارتی اجازه ی قانونی " بی حجابی کردن " به مردم، چه اهداف سیاسی یا اقتصادی ای پیگیری می شود از عهده ی این نوشته خارج است. اینجا می خواهیم فقط کمی به استدلال منطقی! آقای دکتر در باب "
بی حجابی اجتماعی خوب است. " بپردازیم.
اولا باید گفت که این مقاله مملو است از آیات قرآن! پس تعجب نکنید از اینکه ببینید یا بشنوید چنین مقاله ای را یک انسان به قول خودش مسلمان مومن معتقد در یک سایت به اصطلاح اصولگرای منتقد می نویسد!
در ثانی پیشنهاد می کنم جملات زیر را که قسمت اصلی این مقاله است، مطالعه کنید. احتمالا بعد از خواندنش لبخندی می زنید و نیازی به زیاده عرض این نوشتار نباشد:

...قبل از این پرسش که
با حجاب چه کنیم به این پرسش باید پاسخ دهیم که حجاب چه نوع حکمی است؟در اینکه حجاب دارای سود فردی برای فرد است شکی نمی توان داشت. قرآن خود سود فردی داشتن حجاب را بر می شمارد و بیان می دارد که اینکار برای زنان مومن بهتر است تا مورد آزار قرار نگرفته و همچنین از غیر مومنان شناسایی شوند.(احزاب 59 ) اما پرسش این است که آیا می توان حجاب را یک حکم اجتماعی دانست؟

اگر حجاب مورد عفاف جامعه و تمرکز جامعه به سمت کار و تلاش به جای هرزه کاری می شود پس سود اجتماعی نیز دارد. دومین مسئله این است که حجاب حکمی است ایجابی و نه سلبی.در قرآن هیچگاه گفته نشده بی حجاب نباشید بلکه بیان شده که با حجاب باشید چون برای شما سود دارد.دلیل دیگر برای سلبی نبودن حجاب این است که عدم حجاب زیانی به کسی نمی رساند و قرآن هم مطلبی در این مورد بیان نکرده. .ممکن است عده ای بر این استلال باشند که بی حجابی موجب انحراف افراد می شود و این ضرر آن است اما این استلال مقبول نیست چرا که در این حالت این بی حجاب نیست که به دیگری زیان می رساند بلکه این اختیار فرد خاطی است که او را به دام می اندازد.اگر اینگونه نباشد در جامعه نباید چاقو فروخته شود چون ممکن است کسی قتل کند.نباید بانکی باشد چون ممکن است افراد تحریک به دزدی شوند

استدلال های آقای دکتر را خواندید در باب لغو قانون حجاب! عرض کرده بودم که احتمالا دیگر نیاز به توضیح ندارد. اما فقط اشاره ای کنیم و رد شویم.
دکتر قصه ی ما در تشبیهی جالب " بی حجابی " را تشبیه کرده به " چاقو " و " بانک " !! بی آنکه لحظه ای فکر کند که در باب فواید چاقو و بانک چقدر می توان کتاب نوشت... حال اینکه چند نفر در طول تاریخ توانسته اند فقط یک سود و فایده برای " بی حجابی " نام ببرند؟؟!
ایشان همچنین ابراز داشته اند که " عدم حجاب زیانی به کسی نمی رساند " !
نمی دانم این چه تفکر غلطی است در فکر کوته فکران که: فقط حجاب را برای زنان تلقی می کنند!؟ یکی به این دوست قرآن پژوهمان بگوید که همان قرآن کریم همه مردم اعم از زن و مرد را ملزم به رعایت حجاب کرده است. همچنان که هم مردان را و هم زنان را ملزم به مراقبت رفتار و اخلاق و کنترل نگاه کرده است. بدیهی است که این سفارش ها بلافاصله این نکته را به ذهن متبادر می سازد که آهای جوامع بشری! اگر دانشگاه هایتان تک جنسیتی شد هم نباید بی خیال حجاب شوید . آهای جوامع بشری! آن عقلی که به شما داده ایم، این سال هاست حکم می کند پیشگیری بهتر از درمان است. آهای آقای تحصیل کرده! وقتی می گوییم چشم از نامحرمان برگیرید ، یعنی اگر بی حیایی پیدا شد و حجاب از اندامش برداشت، شما حیا کنید و بر روی چشمانتان حجاب بگذارید. یعنی " بی حجابی " آنقدر مضرات اجتماعی دارد که از چند فرسخی نباید نزدیکش شد! اگر نتوانستید جلویش را بگیرید ، با نگاه نکردن به آن و به قول جای دیگر قرآن کریم با نزدین نشدن به آن از مضرات آن فرار کنید.
بیایید در آخر یک پیشنهاد به آقای دکتر و امثالهم بدهیم...
جامعه شناسان از دیروز تا امروز پایه ی همه ی بنیان های اجتماعی را خانواده می دانند.
از آنجا که پیشوایان معصوم ما فرموده اند اوج عدالت آن است که " هر چه برای خود می پسندی، برای دیگران هم بپسند... " ، می خواهیم در یک طرح آزمایشی، طرح آقای دکتر را در خانواده ی خودشان اجرا کنیم. آقای دکتر و هم فکرانشان هم اگر جرات دارند، نتیجه ی این آزمایش را در رسانه هایشان منتشر کنند.
آزمایش از این قرار است:
می خواهیم ببیینیم آیا بی حجابی در خانواده ی کوچک آقای دکتر زیان دارد یا نه!؟
ایشان آزادند با هر وسیله ای که مایلند ، هر گونه کنترل دیگری را در زمینه های دیگر، برای جلوگیری از هرزگی اجرا کنند...
در این آزمایش در خانواده ی آقای دکتر حجاب را به حداقل های دینی کاهش می دهیم. حتی نه بیشتر!
یعنی مثلا برای مردها از بالای زانو تا ناف و برای خانم ها...
منتظر می مانیم تا ببینیم آیا " بی حجابی " در این جامعه اثر منفی هم می گذارد یا به عقیده ی آقای دکتر از آنجا که حکمی ایجابی است مثل چاقو عمل می کند!

از مخاطبان این نوشته که زحمت کشیده اند و تا این سطر همراهی کرده اند، خواهش می کنم برای چند لحظه این جامعه ی آزمایشی را تصور کنند و این سوال را در ذهنشان بررسی کنند که: چند دقیقه می شود در چنین جامعه ای زندگی کرد...!؟؟



یا علی النقی علیه السلام





[ سه شنبه 91/3/9 ] [ 12:2 صبح ] [ الله اکبر خامنه ای رهبر ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 72204